Курьер - всеукраинская интернет-газета
Курьер Курьерыч29 апреля 2003, 12:21.Фигуранты бизнеса

Україна на міжнародних ярмарках: головне не перемога, а участь


     Практично жодний серйозний ярмарок у Європі не проходить більше без участі українських підприємств. Фірми показують зразки своєї продукції, а також власні ідеї в сподіванні знайти партнерів на Заході. Кожної весни низка надзвичайно важливих виставок відбувається і в Німеччині. Йдеться передусім про міжнародний ярмарок комп`ютерної техніки та інформаційних технологій CeBIT, а також ганноверський індустріальний ярмарок `Hannover-Messe`, повідомляє кореспондент DW Володимир Медяний. Однак участь у цих виставках коштує надзвичайно дорого і по кишені лише тим компанія, які вже міцно тримаються на ногах і тому можуть дозволити собі такі інвестиції в майбутнє.
     Те, що на таких виставках йдеться переважно про інвестиції в майбутнє визнав і представник міністерства промислової політики України Віктор Луговський: `Пряму, миттєву вигоду з виставки отримати важко. Кожного року участь у виставці нам забезпечує два-три контракти з німецькими чи іншими іноземними партнерами.`
     Виникає питання, чи варто взагалі невеликим фірмам приїжджати на такі багатопрофільні ярмарки? Може вигідніше було б обмежитися вузькоспеціалізованими виставками? З цими запитаннями ми звернулися до співробітника ганноверської фірми `Messe Consult` Сергія Мігіца: `Можливо ярмарки й дорогі, але, наприклад, індустріальний ярмарок `Hannover-Messe ` є провідним у галузі. Він об`єднує вісім найбільших розділів промисловості. Для малих та великих компаній є сенс приїздити сюди, оскільки вони зможуть налагодити прямі стосунки з фірмами, з якими в себе на батьківщині вони можуть працювати тільки через дилерів. Тут вони можуть відвідати стенд своїх потенційних партнерів або домовитися заздалегіть про зустріч, оскільки зараз сучасна виставочна система дозволяє це робити ще до початку виставки.`
     Отже, якщо фірма хоче бути представленою в галузі, то їй обов`язково треба їхати на великі багатопрофільні ярмарки, вважає Сергій Мігіц з фірми `Messe Consult`. І для цього не обов`язово бути учасником ярмарку. На нього можна приїхати також як відвідувач. Якщо ж фірма, у якої обмаль коштів, все ж таки хоче взяти участь у виставці, то на ярмарках у Ганновері вона може бути представлена в складі колективного стенду. Говорить Сергій Мігіц: `Маються на увазі стенди, що підтримуються державними субсидіями. Відповідальні за організацію колективного стенда можуть формувати навколо нього участь маленьких фірм, що представляють ту чи іншу галузь. Тобто, на базі субпідряду міністерства надають площу підприємствам на своєму великому колективному стенді, який вони взяли в оренду на виставці. Таким чином маленькі фірми, заплативши відносно невелику суму, теж можуть взяти участь у виставці. Дуже багато фірм з Росії розпочинали саме з колективних стендів. Візьмемо, наприклад, CeBIT. На цьому ярмарку представлено багато російських фірм, які нині є світовими лідерами у виробництві комп`ютерних програм. До них належать такі компанії, як `Касперский`, або Abbyy. Свою презентацію на виставці вони починали буквально зі стула та комп`ютера на колективному стенді російського Міністерства промисловості та технолгій. Сьогодні ці фірми розрослися і займають більше місця, ніж весь колективний стенд.`
     Колективний стенд мала на ганноверському індустріальному ярмарку `Hannover-Messe` і Україна. Говорить представник міністерства промислової політики України Віктор Луговський: `Україна бере участь у ганноверських виставках-ярмарках з 1995-го року. В цьому році експозиція України - трохи менша, ніж вона була кілька років тому, оскільки з боку держави у нас підтримки для підприємств немає. Тому Міністерство промислової політики України сформувало комплексний єдиний стенд. Нині Україна представлена 42-ма підприємствами.`
     Вартим уваги є те, що з переходом на ринкову економіку в колишніх соцкраїнах зімнився також і профіль учасників виставок. Сергій Мігіц розповів: `Якщо раніше приїжджали функціонери, які хотіли тільки показати себе та взяти участь в офіційних прийомах, то зараз приїжджають також маленьки фірми. Багато фірм приїжджає самостійно.`
     Змінилося ставлення до участі у міжнародних виставок і серед урядовців, які визначають економічну політику країни. Як зауважив представник Міністерства промислової політики України Віктор Луговський: `Головне для нас познайомитися з досягненнями іноземних партнерів, побачити, куди рухається світ і визначтити чи ми перебуваємо в тому ж руслі. Якщо ми хочемо інтегруватися в Європу, ми повинні їздити на гановерську виставку, незважаючи на те, що вона досить дорога`.


29 апреля 2003, 12:21.Автор: Курьер КурьерычПросмотров: 2042Фигуранты бизнеса
Оценка статьи: +0 Нра! :)НЕ нра! :( -0
comments powered by Disqus